xristianorthodoxipisti.blogspot.gr ΟΡΘΟΔΟΞΑ ΚΕΙΜΕΝΑ / ΑΡΘΡΑ
Εθνικά - Κοινωνικά - Ιστορικά θέματα
Ε-mail: teldoum@yahoo.gr FB: https://www.facebook.com/telemachos.doumanes

«...τῇ γαρ χάριτί ἐστε σεσωσμένοι διά τῆς πίστεως· και τοῦτο οὐκ ἐξ ὑμῶν, Θεοῦ τὸ δῶρον, οὐκ ἐξ ἔργων, ἵνα μή τις καυχήσηται. αὐτοῦ γάρ ἐσμεν ποίημα, κτισθέντες ἐν Χριστῷ ᾿Ιησοῦ ἐπι ἔργοις ἀγαθοῖς, οἷς προητοίμασεν ὁ Θεός ἵνα ἐν αὐτοῖς περιπατήσωμεν...» (Εφεσίους β’ 8-10)

«...Πολλοί εσμέν οι λέγοντες, ολίγοι δε οι ποιούντες. αλλ’ούν τον λόγον του Θεού ουδείς ώφειλε νοθεύειν διά την ιδίαν αμέλειαν, αλλ’ ομολογείν μεν την εαυτού ασθένειαν, μη αποκρύπτειν δε την του Θεού αλήθειαν, ίνα μή υπόδικοι γενώμεθα, μετά της των εντολών παραβάσεως, και της του λόγου του Θεού παρεξηγήσεως...» (Άγιος Μάξιμος ο Ομολογητής p.g.90,1069.360)

Σύμφωνα με το επίσημο blog τους, η σύνοδος του από πρώην Μεσσηνίας Γρηγορίου ενώθηκε, ως λέγουν, με κάποιες από τις ομάδες «διαδόχους» του Βιταλίου των Ρώσων της Διασποράς(!!!!!).

«Ο δε ψευδής λόγος γίνεται παρά το πρώτο ψεύδος».
                                                                                   (Αριστοτέλης).
Σύμφωνα με το επίσημο blog τους, η σύνοδος του από πρώην Μεσσηνίας Γρηγορίου ενώθηκε, ως λέγουν, με κάποιες από τις ομάδες «διαδόχους» του Βιταλίου των Ρώσων της Διασποράς(!!!!!).
Κοινή πορεία και καταβολές με τους Φλωριναίους!
Όμοιος ομοίω αεί πελάζει.  (Πλάτωνας).


       Η μισή αλήθεια είναι χειρότερη από το ψέμα.
   «Ένωση» με αιρετικούς δεν γνώρισε ποτέ η Εκκλησία του Χριστού! Μετάνοια και επιστροφή πρώην αιρετικών, φυσικά και υπήρξε στην Ορθοδοξία.
    Διάλογο με τους «Φλωριναίους», ναι, έκαναν τα μέλη της Εκκλησίας των Ορθοδόξων, κατ’ εντολήν της Ιεράς Συνόδου, όχι όμως η Εκκλησία με αιρετικούς.
    Πως γίνεται ο διάλογος; Ακολουθώντας τα βήματα που προβλέπονται από τους κανόνες και την ιερά παράδοση. (βλέπε σχ. http://www.egoch.org/teyxoc_35.html, σ. 287-288).
    Υπήρξε προσπάθεια, εκ μέρους των ορθοδόξων αρχές της δεκαετίας του 1970, αναζήτησης και επιβεβαίωσης περί ορθοδόξου ομολογίας,  της τότε συνόδου των Ρώσων της Διασποράς;
   Ναι, υπήρξε, εφόσον οι πληροφορίες έλεγαν ότι οι συγκεκριμένοι είχαν διακόψει κάθε επικοινωνία με τους νεοημερολογίτες και ότι κρατούσαν ορθόδοξη ομολογία.( http://www.egoch.org/teyxoc_35.html σ.274-287).
   Στην συνέχεια η Ιερά Σύνοδος των Γ.Ο.Χ. Ελλάδος, υπό τον τότε Αρχιεπίσκοπο Ανδρέα, διαπίστωσε ότι οι Ρώσοι όχι μόνον δεν είχαν  ορθόδοξη ομολογία, αλλά αρνήθηκαν εγγράφως, να δημοσιεύσουν επίσημη ορθόδοξη ομολογία, όπως είχαν υποσχεθεί αρχικά. Εκτός αυτού διατηρούσαν επικοινωνία με όλα τα πατριαρχεία (πλην της Μόσχας για εθνικούς λόγους) και με όλες τις εκκλησίες του παλαιού και νέου ημερολογίου στην Ευρώπη και στον υπόλοιπο κόσμο, το οποίο διαπιστώνεται από τα κάτωθι:
α΄. Συνέχιζαν να έχουν στην δικαιοδοσία τους ενορίες με το νέο ημερολόγιο.
β’. Η σύνοδος τους είχε μέλη τρείς επισκόπους που ακολουθούσαν το νέο ημερολόγιο. Ένας εξ αυτών ήταν και ο Θεόφιλος Ιονέσκου  που συμμετείχε στην παράνομη και αντικανονική χειροτονία του πρώτου επισκόπου των Φλωριναίων, Ακακίου Παπά.
γ΄. Κοινωνούσαν με τις «Ορθόδοξες» Τοπικές Εκκλησίες (π.χ. την Εκκλησία της Σερβίας και Ιεροσολύμων), δηλαδή είτε άμεσα είτε έμμεσα με τους  Νεοημερολογίτες.
δ΄. Μνημόνευαν όλους τους «Ορθοδόξους» πατριάρχες, παρά το ότι ήταν Οικουμενισταί και έχουν υιοθετήσει το νέο παπικό ημερολόγιο. Ένας από αυτούς που μνημόνευαν, ήταν και ο θεωρούμενος ως άγιος, ο Ιωάννης Μαξίμοβιτς!
ε΄. Κοινωνούσαν εκείνη την περίοδο πλήρως με τους  Φλωριναίους, οι οποίοι Φλωριναίοι έλαβαν από τους Ρώσους, με τον γνωστό τρόπο, παράνομα και αντικανονικά χειροτονία επισκόπου, με την σύμπραξη του  Θεόφιλου Ιονέσκου, ενός εκ των νεοημερολογιτών  επισκόπων της συνόδου τους, παρά την ρητή άρνηση και απαγόρευση της Ρωσικής συνόδου. 
στ΄. Δεν είχαν διακηρύξει επίσημα, ότι τα Μυστήρια των σχισματικών Νεοημερολογιτών, στερούνται της Αγιαστικής Χάριτος.
ζ΄. Υπήρξαν επίσημες πληροφορίες, αλλά και φωτογραφίες, ότι σε πολλά μυστήρια των Ρώσων παρίσταντο και παπικοί επίσκοποι, όπως στις χειροτονίες και των τριών Μητροπολιτών τους, Αναστασίου, Φιλαρέτου και Βιταλίου.
   Τι έκανε τότε η Γνήσια Ορθόδοξη Εκκλησία του Χριστού;
   Διέκοψε κάθε πνευματική επικοινωνία μαζί τους, επίσημα την 20/02/1976. Ανεπίσημα  όμως τους το είχε δηλώσει από το 1972, γι’ αυτό και δεν είχε καμία εκκλησιαστική ή πνευματική επικοινωνία μαζί τους. Έχοντας λοιπόν εξαντλήσει κάθε περιθώριο υπομονής και αναμονής ΕΠΙΣΗΜΟΥ ΕΓΓΡΑΦΟΥ ΛΙΒΕΛΛΟΥ ΟΜΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΑΠΟΚΥΡΗΞΗΣ των εκκλησιών που ακολουθούν το νέο παπικό ημερολόγιο, τους θεώρησε πλέον και επίσημα  ως αιρετικούς, «ως μη ορθοτομούσης τον λόγον της αληθείας της γνησίας Ορθοδοξίας», παρότι η Σύνοδος τους την 15/09/1971, σε πανηγυρική συνεδρίαση της, αποδέχθηκε ομόφωνα «δια βοής» την «Έκθεσιν Πίστεως», με τίτλο «ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΔΕΧΘΕΙΣΑ ΤΟ ΓΡΗΓΟΡΙΑΝΟΝ (ΠΑΠΙΚΟΝ) ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟΝ, ΚΑΤΕΣΤΗ ΣΧΙΣΜΑΤΙΚΗ ΚΑΙ ΤΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ ΤΗΣ, ΩΣ ΕΚ ΤΟΥΤΟΥ, ΣΤΕΡΟΥΝΤΑΙ ΤΗΣ ΘΕΙΑΣ ΧΑΡΙΤΟΣ» (Βλέπε σχ. http://www.egoch.org/teyxoc_35.html σ. 276), την οποία είχε υποβάλλει η αντιπροσωπία της Αγίας και Ιεράς ημών Συνόδου.
   Κατόπιν όλων των ανωτέρω γίνεται ηλίου φαεινότερον, ότι η Ρωσική Εκκλησία της Διασποράς, σε τίποτε δεν διαφέρει από την εκκλησία του νέου ημερολογίου και των Φλωριναίων.
   Δηλαδή.
   Όλοι οι επίσκοποι που προέρχονται από αυτήν την σύνοδο, δεν έχουν ούτε Ορθόδοξη Πίστη, ούτε Αποστολική Διαδοχή, ούτε μυστήρια!!
   Και όμως!!!!
   Εμφανίζονται σήμερα, υποτίθεται «ορθόδοξοι» παλαιοημερολογίτες, της παρατάξεως του πρώην Μεσσηνίας Γρηγορίου, υπό τον νυν Μητροπολίτη τους, Θηβών και Λεβαδείας κ. Χρυσόστομο Τζανή, που υπεράνω της τότε Ιεράς ημών Συνόδου των Γ.Ο.Χ., (στην οποία ανήκαν τότε και οι ίδιοι), καταπατώντας την απόφαση της Γνησίας Ορθοδόξου Εκκλησίας, δέχονται ύπαρξη «αρχιερωσύνης» και κατ’ επέκταση «αποστολικής διαδοχής», σε αγνώστου προελεύσεως ιεράρχες των Ρώσων της Διασποράς(;;)και ποιούν μεθ’ αυτών «Ένωση»!!!!
   Το κακό όμως δεν σταματάει εδώ!!!!, διότι όπως αναφέρεται στο Άγιο και Ιερό Ευαγγέλιο, «και έσται η εσχάτη πλάνη χείρων της πρώτης(Ματθ.27,64).
   Μετά το επάρατον σχίσμα του 2002, με το οποίο διατύπωσαν πλείστες Εκκλησιολογικές, Χριστολογικές, Τριαδολογικές και Σωτηριολογικές αιρέσεις, (βλέπε σχ. http://www.egoch.org/files/89245500.pdf ) πλέον δέχονται ως «αγίους», αρχιερείς και ιερείς που δεν ανήκαν στην Μία και Μοναδική Εκκλησία του Χριστού, όπως τον Μητροπολίτη Φιλάρετο των Ρώσων της Διασποράς (για τα έργα και ημέρες αυτού και της εκκλησίας του, βλ. σχ. https://xristianorthodoxipisti.blogspot.gr/2017/06/15-1984.html ), τον γνωστό για την επικοινωνία του με το νέο ημερολόγιο Ιωάννη Μαξίμοβιτς (ο οποίος είχε ενορίες με το νέο ημερολόγιο, χειροτόνησε τον γνωστό νεοημερολογίτη επίσκοπο Θεόφιλο Ιονέσκο, κ.α.), τον γνωστό θεολόγο Ιουστίνο Πόποβιτς, που πέθανε σε πλήρη επικοινωνία με το νέο ημερολόγιο κ.α.
   Έκαμαν «Ένωση» με «ομάδες-διαδόχους»(!!!) του Αρχιεπισκόπου των Ρώσων Βιταλίου, ωσάν ο εν λόγω Ρώσος ιεράρχης, να ήταν ορθόδοξος, αν και ποτέ του δεν διεκήρυξε ότι το νέο ημερολόγιο είναι σχίσμα και είχε, όπως και οι προκάτοχοί του Φιλάρετος και Αναστάσιος, κανονικότατες σχέσεις, όχι μόνο με νεοημερολογίτες, αλλά και με παπικούς!!!!
   Έκαμαν «Ένωσιν» με ιεράρχες από όλη την Ανατολική Ευρώπη, τύπου των Φλωριναίων «Ενισταμένων» του Φυλής Κυπριανού, χωρίς να δημοσιεύσουν το «γενεαλογικό» τους δέντρο και από πού και ποιόν χειροτονήθηκαν. (Αναλυτική παρουσίαση όλων των επισκόπων των Ρώσων, όπου δεν φαίνονται να εμφανίζονται οι Ρώσοι διάδοχοι του Βιταλίου, οι φέροντες ως χειροτονήσαντες τον επίσκοπο Ανδριανό, στο https://xristianorthodoxipisti.blogspot.gr/2013/03/blog-post_2109.html όπως επίσης και η επίσημη λίστα με όλους τους επισκόπους των Ρώσων της Διασποράς και «διαδόχων» του Βιταλίου, όπου αναφέρονται και όσοι δεν δέχτηκαν την επίσημη ένωση που έκανε ο Μητροπολίτης Λαύρος με το πατριαρχείο Μόσχας το 2007 και έφυγαν σε «σχίσμα», βλέπε στο https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_bishops_of_the_Russian_Orthodox_Church_Outside_Russia ).
   «Έκαμαν» δηλαδή χειροθεσία, χωρίς «χειροθεσία», ως φαίνεται από τις δημοσιευμένες φωτογραφίες και άνευ «χειροτονητηρίου»(;;), συνοδικού επισήμου εγγράφου με υπογραφές και σφραγίδες .
   Εδέχθησαν από τον Ανδριανό απλή «ομολογία πίστεως», και όχι έγγραφο Λίβελλο, την οποία είχε ήδη προς χρήση ο ίδιος ο Ανδριανός και η σύνοδος του. Σύμφωνα με το κείμενο της στην σελ. 8, παραγ.6, γράφει ότι αυτήν την ομολογία την έχουν οι ίδιοι οι του Ανδριανού, για να δέχονται τους απλούς πιστούς που  έρχονται σε αυτούς από το νέο ημερολόγιο, ενώ για τους κληρικούς που επιστρέφουν στην σύνοδο του Ανδριανού, απαιτείται ΓΡΑΠΤΟΣ ΛΙΒΕΛΛΟΣ!!!!!). Εκτός από αυτά η υποτιθέμενη ομολογία εμφανίζεται χωρίς επίσημες σφραγίδες και υπογραφές!!!!
Το μεν αληθές εν, το δε ψεύδος πολυσχιδές. (Άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος).
   Με δύο λόγια, οι ανήκοντες στην σύνοδο του πρώην Μεσσηνίας Γρηγορίου, υπό την προεδρία του νυν Μητροπολίτη τους, Θηβών και Λεβαδείας κ. Χρυσόστομου Τζανή, πέτυχαν αυτό που επεδίωκαν και επιθυμούσαν, δηλαδή την εξομοίωσή τους με τους νεοημερολογίτες και τους φλωρινοσεραφειμικούς ουνίτες.
   Έχουν πλέον κοινή αδελφοποιό σύνοδο με τους Φλωριναίους, την σύνοδο των Ρώσων της Διασποράς, εφόσον και οι δύο σύνοδοι (Γρηγοριανών και Φλωριναίων), θεωρούν τους διαδόχους του Βιταλίου, άρα και τον ίδιο, ως έχοντας αρχιερωσύνη, εφόσον δέχονται ως «αγίους», τους ίδιους που θεωρούν ως «αγίους» και οι Ρώσοι και οι Φλωριναίοι, (βλέπε Φιλάρετο κ.α.) και που έδωσαν «αρχιερωσύνη» στους Φλωριναίους! (http://churchgoc.blogspot.gr/  καθώς και   της  ιδίας παρατάξεως,  http://eggolpio.blogspot.gr/search/label/%CE%86%CE%B3%CE%B9%CE%BF%CE%B9%20%CF%84%CE%BF%CF%85%2020%CE%BF%CF%8D%20%CE%B1%CE%B9%CF%8E%CE%BD%CE%B1 ).
   Δηλαδή αυτοί που έχουν επικοινωνία και αναγνωρίζουν τα μυστήρια του νέου ημερολογίου, ότι έχουν αγιαστική χάρη, όπως ο Φιλάρετος, ο Ιωάννης Μαξίμοβιτς, ο Ιουστίνος Πόποβιτς, κ.α., που προαναφέρθηκαν,  μπορούν να αγιάσουν;;;;;
   Τότε για ποιο λόγο χειροθέτησαν, (αν χειροθέτησαν) τον Μητροπολίτη Κισινάου και πάσης Μολδαβίας κ. Αδριανό και τους συν αυτώ που προέρχονται από «αγίους» όπως τους ονομάζουν, δηλαδή «άγιος» Φιλάρετος, «άγιος»  Ιωάννης Μαξίμοβιτς, «άγιος»  Ιουστίνος Πόποβιτς κ.α.,;;;;;
  Ποια είναι η κοινή ανθρώπινη λογική, για να μην μιλήσουμε για κανονικό εκκλησιαστικό δίκαιο, το να χειροθετήσεις επισκόπους που προέρχονται από μία εκκλησία «αγίων» και «ορθοδόξων»;;;;;
    Δυστυχώς όπως το ένα ψέμα θέλει πολλά ψέματα για να καλυφθεί, έτσι και μία αίρεση γεννάει πολλές αιρέσεις για να καλυφθεί, διότι «ενός κακού, μύρια έπονται». (Σοφοκλής).
   Πονάει η ψυχή μας πραγματικά και ας μας συγχωρήσουν οι αναγνώστες το ύφος του κειμένου. Έχουμε αδέλφια και συγγενείς και αγαπητούς πρώην αδελφούς, που έφυγαν το 2002 στην αίρεση. Ας θεωρηθεί το παρόν κείμενο, ένδειξη αγάπης και ευκαιρία επιστροφής για τους πρώην αδελφούς, στην Ορθοδοξία. Για όλα τα παραπάνω, όπως φαίνεται και στις ηλεκτρονικές σελίδες τις οποίες αναφέρουμε παραπάνω, υπάρχουν επανειλημμένως δημοσιευμένα στοιχεία που τα αποδεικνύουν.

ΔΟΥΜΑΝΗΣ ΕΜΜ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
ΘΕΟΛΟΓΟΣ Msc.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου